• ×

قائمة

قناة سريويو سات اجرت لقاءً مع الشاب السرياني ميشيل عيسى

زيادة حجم الخط مسح إنقاص حجم الخط
خاص جزيرة .كوم... 
احبائنا قراء و زوار موقع جزيرة .كوم
لقد تم ترجمة النص عن طريق الكوكل لتسهيل المعنى بالعربي للتعرف على نموذج من شبابناالسرياني
ووصولهم لدرجات مرموقة ...انه الشاب ميشيل عيسى

للمتابعة بالعربي اسفل الموضوع
------------------------------------

أنا 26 سنة وتعيش في نورشوبينغ، ولكن أنا أعمل في مدن مختلفة مثل Finspång، نورشوبينغ، يونشوبينغ، Ödeshög، سودرتاليا واستكهولم.

لقد انتهيت للتو بلدي ست سنوات من الدراسة في انجلترا، جامعة نوتنغهام. درست كل من بلدي البكالوريوس والماجستير في اللاهوت والفلسفة في جامعة نوتنغهام.



Igår 19/1/2013 intervjuades min gode vän @michel Issa som är en super entreprenör och talang i Sverige på suryoyosat som har internationell publik. Jag som alltid får stöd och hjälp av michel båda privat och proffesionellt vill stolt presentera honom för världen!!!


Jag är 26 år gammal och bor i Norrköping, men jag jobbar i olika städer såsom Finspång, Norrköping, Jönköping, Ödeshög, Södertälje och Stockholm.
image

Jag har precis avslutat mina 6 års studier i England, Nottingham University. Jag studerade både min Bachelor och Master inom Teologi och Filosofi i Nottingham University.
Jag har även studerat Teologi och Syrianska 4 år i kloster Mor Afrem i Maarat Saydnaya, Syrien.
Jag är grundaren och delägaren till konferens anläggningen Kenoro Camp AB som ligger i Rejmyre, sen 2008. I dagsläget har jag 2 anställda, och verksamheten utvecklas dagligen tack vare en stor kundkrets av olika svenska organisationer och företag såsom: Sveriges elevs råd SVEA, Karolinska högskolan, Siemens, Rädda Barnen gjorde deras Dream Camp hos oss det här året m.m

image

image

Safirdruvan Konferens AB/Motell Nattviol är den andra verksamheten som jag är grundare och delägare till. Det är ett helt nytt hotell och konferensanläggning som föddes ur en fullständig renovering av gamla Ödeshögs kommunhus: www.safirdruvan.com ochwww.motellnattviol.com
En annan boll som jag tar hand om är Sveriges Cykelgrossist (Cykelgrossisten) som min pappa driver. Jag hjälper till när det gäller att producera cyklarna från Tyskland, marknadsföring, försäljning/kommunikation med kunder.

image

Jag har blivit nominerad som ung entreprenör och blev på det sättet kallad till ett möte med Fredrik Hagenius som är VD för Sveriges Ledande Unga Entreprenörer, där han bjöd in mig till nätverket. Så nu är jag medlem i det nätverket som har öppnat många andra dörrar.
Jag är även nominerad just nu som entreprenören till den kungliga kompassrosen som själva kungen kommer ge.
Jag blev även utsedd förra veckan till en av Sveriges supertalanger 2012. Jag kommer få pris och diplom 30:e januari på fotografiska i Stockholm. Jag kommer även finnas med i en lista som kommer publiceras på olika ställen bl.a i Veckans Affärers Magazine första nummer år 2013, 31:a januari.
Jag blev utsedd för två månader sen till Ambassadör för hjälporganisationen som heter Hungerprojektet, där bl.a Marie Wallenberg sitter med i styrelsen.

image



Jag har haft kontakt med flera media, och har haft många entreprenör-seminarier.
Här kan du se Norrköpings Tidning prata lite om mig, och det var under slutet av sommaren, där dem hade uppgift att kolla upp olika entreprenörer i Norrköping, det var därför jag fick diplomet från kommunen:
http://www.nt.se/personligt/artikel....icleid=7857041
Jag kan även poängtera om det skulle vara intressant att som person brinner jag mycket när det gäller de ideella tjänsterna, att hjälpa andra, både ekonomiskt men även dem som har problem och svårt hemma, och då mest kyrkligt. Jag har tex varit föreläsare till stort antal ungdomar rikstäckande i Sverige, jag har föreläst i dem flesta städerna och då sker det i syrisk ortodoxa kyrkan som tex. Örebro, Norrköping, Linköping, Jönköping, Västerås, Stockholm, jag har även anordnat stora ungdomsläger genom att samla de på ett ställe och då Kenoro Camp, vi kommer upp till 150 syrianska ungdomar från 9 olika städer i Sverige, från Malmö upp till Uppsala. Denna möjlighet har också skapat nya bekantskaper för ungdomar med samma intressen.


image
image

image

----------------------------------------------------------------------
احبائنا قراء و زوار موقع جزيرة .كوم
لقد تم ترجمة النص عن طريق الكوكل لتسهيل المعنى بالعربي للتعرف على نموذج من شبابناالسرياني
ووصولهم لدرجات مرموقة ...انه الشاب ميشيل عيسى



أنا 26 سنة وتعيش في نورشوبينغ، ولكن أنا أعمل في مدن مختلفة مثل Finspång، نورشوبينغ، يونشوبينغ، Ödeshög، سودرتاليا واستكهولم.

لقد انتهيت للتو بلدي ست سنوات من الدراسة في انجلترا، جامعة نوتنغهام. درست كل من بلدي البكالوريوس والماجستير في اللاهوت والفلسفة في جامعة نوتنغهام.
لقد درست اللاهوت والسريانية أيضا أربع سنوات في الدير الأم في صيدنايا Afrem معارة وسوريا.
أنا مؤسس ومالك شركة المحدودة للمكان معسكر Kenoro الذي يقع في Rejmyre، 2008 في وقت متأخر في الوضع الحالي، لدي اثنين من الموظفين، والعمليات تتطور يوميا، وذلك بفضل زبائن كبير من المنظمات السويدية المختلفة والشركات مثل: السويد طالب مجلس SVEA، معهد كارولينسكا، سيمنز، منظمة إنقاذ الطفولة التي "كامب دريم" الخاصة بهم لدينا هذا العام، وما إلى ذلك ...
الياقوت العنب مؤتمر AB / موتيل Nattviol هو النشاط الأخرى التي أنا مؤسس وشريك في ملكية. بل هو مركز علامة الفندق التجارية والمؤتمرات الجديدة التي ولدت من عملية تجديد شاملة للمبنى البلدية القديم Ödeshögs: www.safirdruvan.com ochwww.motellnattviol.com
كرة أخرى أن أعتني بالجملة دراجات السويد (تاجر الجملة الدراجات) أن محركات الأقراص الدي. I مساعدة عندما يتعلق الامر الى انتاج الدراجات من ألمانيا،

لقد تم ترشيحي ورجل أعمال شاب وبهذه الطريقة أصبح يسمى لقاء مع فريدريك Hagenius، الرئيس التنفيذي لرواد الأعمال الشباب الرائد في السويد، حيث دعاني إلى الشبكة. لذلك أنا الآن عضو في شبكة التي فتحت أبوابا كثيرة.
كما أنني رشحت حاليا من قبل المقاول إلى البوصلة الملكي أن الملك ارتفع سيعطي.
كما تم منح I الأسبوع الماضي إلى واحدة من 2012th السويد المواهب سوبر وسوف يحصل على جائزة وشهادة 30 يناير إلى الفوتوغرافية في ستوكهولم. كما I إدراجها في القائمة التي ستنشر في عددها مختلف الأماكن مجلة الناشر bl.ai للمرة الاولى في 31، 2013 يناير كانون الثاني.
عينت قبل شهرين لسفير لتنظيم المساعدات ما يسمى ب "مشروع الجوع"، حيث من بين أمور أخرى ماري النبرغ يجلس على متن الطائرة.

التسويق والمبيعات / التواصل مع العملاء.

لقد كانوا على اتصال مع وسائل الاعلام عدة، وكان العديد من الندوات تنظيم المشاريع.
هنا يمكنك ان ترى نورشوبينغ صحيفة نتحدث قليلا عني، وكان ذلك في نهاية فصل الصيف، حيث كانت لديهم مهمة التحقق من المقاولين في مختلف نورشوبينغ، لهذا السبب حصلت على دبلوم من البلدية:

يمكنني أيضا أن أشير إلى أنه سيكون من المثير للاهتمام كشخص، وأنا متحمسة جدا عندما يتعلق الأمر خدمات تطوعية، لمساعدة الآخرين، سواء من الناحية المالية ولكن أيضا أولئك الذين لديهم مشاكل وصعوبات في المنزل، في معظم الكنائس. لقد كان على سبيل المثال محاضر لعدد كبير من الشباب على الصعيد الوطني في السويد، ولقد حاضر في معظم تلك المدن، ويأخذ بعد ذلك في الكنيسة السريانية الأرثوذكسية على هذا النحو. أوريبرو، نورشوبينغ، ينشوبينغ، يونشوبينغ، فاستيراس، ستوكهولم، لقد نظمت أيضا كبيرة من الشباب من خلال جمع في مكان واحد ومن ثم Kenoro كامب، ونحن نذهب يصل إلى 150 الشباب السوري من تسع مدن مختلفة في السويد، ومالمو لمن أوبسالا. وقد خلق هذا الاحتمال أيضا معارف جديدة للشباب مع نفس المصالح.
بواسطة : Administrator
 1  0  2.8K
التعليقات ( 1 )

الترتيب بـ
الأحدث
الأقدم
الملائم
  • #1
    19-01-2013 16:42 المشرف a3az elnas :
    بالتوفيق يا رب ميشيل ونحو النجومية و الوصول لمراتب علين
    الله يبارك فيك
جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2 ساعات. الوقت الآن هو 08:10 الإثنين 21 أكتوبر 2019.