• ×

قائمة

قداسة سيدنا البطريرك يحتفل بالقداس الإلهي في كنيسة مار جرجس في كوردوبا

زيادة حجم الخط مسح إنقاص حجم الخط
His Holiness Patriarch Mor Ignatius Aphrem II On June 17, 2019, His Holiness Patriarch Mor Ignatius Aphrem II celebrated the Holy Qurobo at St. Georges Church in Cordoba – Argentina.

His Holiness was assisted by their Eminences: Mor Chrysostomos Youhanna Ghassaly, Patriarchal Vicar in Argentina, and Mor Chrysostomos Mikhael Shemoun, Patriarchal Vicar and Director of the Patriarchal Benevolent Institutions in Atchaneh.

In his sermon, His Holiness spoke about the Feast of the Pentecost and the words of the Lord Jesus Christ: “Do not let your hearts be troubled and do not be afraid” (John 14: 27) because the Holy Spirit encourages the faithful and gives them wisdom. He also spoke about the persecutions that the fathers of the church endured so that they preserve the faith of the church and her tradition despite the threats and trouble.
He also expressed his joy to be among the Syriac community in Cordoba and meet them and asked them to continue to preserve the traditions that they learned from the forefathers who emigrated from the East to Argentina.

مساء يوم الاثنين 17 حزيران 2019، احتفل قداسة سيدنا البطريرك مار إغناطيوس أفرام الثاني بالقداس الإلهي في كنيسة مار جرجس في كوردوبا - الأرجنتين.

وقد عاون قداسته صاحبا النيافة المطرانان: مار كريسوستوموس يوحنا غسالي، النائب البطريركي في الأرجنتين، ومار كريسوستوموس ميخائيل شمعون، النائب البطريركي ومدير المؤسسات البطريركية الخيرية في العطشانة.

وفي موعظته، تحدّث قداسته عن عيد العنصرة وبالأخص كلام السيد المسيح القائل: "لا تضطرب قلوبكم ولا ترهب" (يو 14: 27) لأنّ الروح القدس الذي حلّ على الرسل يوم العنصرة هو الذي يشجّع المؤمنين ويعطيهم الحكمة. كما تحدّث قداسته عن الاضطهادات التي قاساها آباء الكنيسة في سبيل المحافظة على الإيمان القويم والتقاليد الكنسية بالرغم من الموت والشدّة.
وعبّر قداسته عن فرحه بأن يكون بين أبناء الكنيسة في كوردوبا وطلب منهم الاستمرار في المحافظة على تقاليد كنيستنا السريانية الأرثوذكسية التي ورثوها عن آبائهم الذين هاجروا من الشرق إلى الأرجنتين.

image
image
image
image
image
image
image
بواسطة : ADONAI
 0  0  141
التعليقات ( 0 )

جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2 ساعات. الوقت الآن هو 11:53 الأحد 22 سبتمبر 2019.