• ×

قائمة

تأمل روحي ـ ܒܘܽܩܳܝܳܐ ܪܘܚܳܢܳܝܳܐ

زيادة حجم الخط مسح إنقاص حجم الخط
الأب رابولا صومي تأمل روحي ـ ܒܘܽܩܳܝܳܐ ܪܘܚܳܢܳܝܳܐ
a spiritual reflection

The being of God
God exists

وجود،كيان الله: كائن فعليّ ـ ܐܶܝܺܬ̣ܘ̣ܬ̣ܳܐ ܕܐܠܗܐ( ܐܳܠܨܳܝܺ ܐܶܝܺܬ̣ܘ̣ܬ̣ܳܐ ـ واجب الوجود)
" ܫܟܝܺܚܘܽܬ̣ܳܐ ܕܰܐܠܗܳܐ ܐܰܘ ܟܝܬ̣ ܐܠܗܳܐ ܫܟܝ̣ܚܳܐ ـ الله، ربنا موجود "

الله موجود: في داخلك، في كيانك الإنساني .... في طبيعتك المقدسة .... في فكرك النيّر ..... في عقلك الراجح .... في مشاعرك النظيفة ..... في ضميرك الصالح ..... في روحك الجميلة .... في قلبك النقي .... في حبك الفعّال ..... في تواضعك الوقور ..... في وداعتك الرصينة.... في لطفك الخلوق .... في أمانتك وصدقك ..... في عشرتك الطيبة..... في علاقاتك النقيّة.... في تضحياتك الباذلة ..... في خدمتك لرسالتك .... في غيرتك الوقادّة ....في إخلاصك لمسيحك .... لماذا ؟!
لأنك على صورة الله المقدسة الغير منظورة في طبيعتك المنظورة والملموسة والمحسوسة والمرئيّة، فوجودك من وجود الله وخلودك من خلود الله وأبديتك من ابدية الله على حدِّ قول المعلم الرب يسوع مرةً للجموع الغفيرة :" لأن ها ملكوت الله داخلكم."( إنجيل لوقا 17: 21)
الأب رابولا صومي.
السويد 18 اكتوبر 2019

God is within you, in your human being, in your sacred nature.... In your bright mind..... In your awareness.... In your spotless feelings ..... In your righteous conscience..... In your beautiful soul.... In your pure heart.... In your lively love..... In your gracious humility..... In your abstemious meekness.... In your courteous kindness.... In your faithfulness and honesty..... In your noble friendship..... In your pure relationships.... In your humiliating sacrifices..... At your service to your message.... In your devotion to your Christ....! Because you are in the holy image of God, which is not seen in your visible, touchable, sensual and physical nature. Your existence is of God's existence and your immortality is from God's immortality and your eternity is of God's eternity, as the Master, Lord Jesus once said, to the multitudes: “… For indeed, the kingdom of God is within you.”
Fr. Rabola Saome.
Sweden.
بواسطة : sargon
 0  0  75
التعليقات ( 0 )

جميع الأوقات بتوقيت جرينتش +2 ساعات. الوقت الآن هو 19:35 الأربعاء 20 نوفمبر 2019.